Vanliga frågor

Här hittar du svaren på frågor vi ofta får. Om du inte hittar din fråga är du såklart välkommen att kontakta oss via kundtjänst.

Hur fungerar det med ROT- och RUT-avdrag?

En skattereduktion med hjälp av ROT- eller RUT-avdrag kan halvera kostnaden direkt på din faktura.

För en person som är yngre än 65 år kan du utnyttja en skattereduktion på upp till 25 000 kr/år. Är du 65 år eller äldre är samma summa 50 000 kr/år. Om du vill ta reda på hur mycket just du har kvar i år ska du kontakta Skatteverket.

När du beställer tjänster hos oss som privatperson kan du välja att bli fakturerad antingen ett fullt belopp eller ett belopp där ROT- eller RUT-avdraget redan är gjort. Oavsett vad du väljer så tar vi hand om administrationen kring avdraget och du behöver bara meddela oss om du vill betala fullt eller med avdrag.

Måste jag vara hemma när ni kommer?

Nej det behöver du inte. Vi har ett säkert system för att ta hand om nycklar och koder. 

All vår personal har skrivit under sekretessavtal och har tystnadsplikt. Alla våra anställda har också kunnat visa ett godkänt utdrag ur brottsbelastningsregistret innan vi skriver anställningsavtal och vi ger alltid våra anställda löpande utbildning i säkerhet och kundbemötande. Vi gör det för att du ska kunna känna dig trygg med att öppna dörren för din hemrexare.

Är det alltid samma person som kommer hem till mig?

Ja, så långt det är möjligt ser vi till att det är samma person som kommer hem till dig. Om din hemrexare skulle bli sjuk eller vara på semester så kommer en vikarierande hemrexare till dig. Den vikarierande hemrexaren får tillgång till din beställningsinformation och vet vad som behöver göras när hen kommer till dig.

Skulle en permanent förändring ske, till exempel om din hemrexare slutar arbeta för oss, informerar vi dig i god tid.

Jag vill ge hemstädning till min mamma. Vem gör RUT-avdraget, hon eller jag?

Vad snällt av dig! Det är den som betalar för tjänsten som gör avdraget, så om du betalar är det alltså du som gör avdraget

Om jag inte blir nöjd med resultatet, vad händer då?

Hos oss omfattas du av en nöjd kund-garanti. När du upptäcker en brist eller ett fel ska du kontakta oss inom 36 timmar så att vi har möjlighet att undersöka vad som inte blivit som du önskade. Efter det kommer vi överens om hur vi ska åtgärda resultatet eller ersätta dig så att du blir nöjd med den tjänst du har beställt.

Vad händer om er personal skadar sig hos mig?

All vår personal omfattas av en olycksfallsförsäkring som gäller när vi arbetar. Fastän vi är hemma hos dig gäller alltså vår egen försäkring, så du behöver inte oroa dig för att något skulle drabba dig.

Jag behöver rensa mitt garage, kan jag få hjälp med det?

Ja det kan du! Vi kan hjälpa dig att både rensa, städa och köra bort det bråte du vill bli av med. Om du har liknande projekt som känns tunga eller svåra kan vi hjälpa dig med dem också. För att hjälpa dig behöver vi debitera för minst två timmars arbete. Ta kontakt med oss först och berätta vad du behöver hjälp med så får du förslag och pris innan vi påbörjar arbetet.

Erbjuder ni bevakning av semesterbostäder?

Både ja och nej. Vi är inget bevakningsföretag men vi kan kontrollera din semesterbostad med jämna mellanrum. Skulle vi upptäcka att något hänt ser vi till att åtgärda problemet. Skulle vi misstänka att till exempel ett inbrott skett informerar vi dig och polisanmäler händelsen.

Vad tjänar en anställd hos er?

Alla våra anställda är anslutna till kollektivavtal. Både löner, anställningsform och arbetsförhållanden regleras enligt de avtalen. Om du undrar för att du är intresserad av att arbeta hos oss så ser vi fram emot att höra av dig. Kontakta oss i så fall!

Hur lång tid tar det från bokning tills att jag får hjälp?

Längre än en vecka ska du inte behöva vänta för att få vår hjälp. Vårt mål är att du såklart ska få hjälp direkt, så vi gör allt vi kan för att boka in din beställning så snart som bara möjligt.

Jag behöver hjälp med lite olika saker, var börjar jag?

Hör av dig till oss! När du ringer eller skickar e-post så kommer du till kundtjänst som har både erfarenhet och kunskap om våra olika tjänster och kan hjälpa dig bena upp hur dina behov ser ut. Du kanske behöver hjälp med att borra upp lampor i taket, röja en gammal vind, måla ett staket eller upprätta ett abonnemang på fönsterputs för ett växthus? Vi börjar med att hjälpa dig på telefon eller e-post och efter det kan du alltid få ett kostnadsfritt hembesök där du får visa och berätta vad du behöver hjälp med.

Kan jag ge bort era tjänster i present?

Ja det kan du. Du kan ge bort ett presentkort med en summa som mottagaren kan använda för vilken av våra tjänster som helst. Väljer din mottagare att utnyttja ett ROT- eller RUT-avdrag blir ju dessutom presenten dubbelt så värdefull! Ta kontakt med oss på telefon eller e-post om du har frågor.

Kundtjänst

Telefon: 020-721 721

Email: info@hemrex.se

Öppettider: Mån - Fre 10.00 - 15.00

Jour vid avbokning:

Mån - Fre 07.00 - 10.00

Chatta med oss: